protahvieh

ساخت وبلاگ

نوار درزگیر الاستومری

نوار درزگیر الاستومری

در روزگار امروز استفاده از نوار درزگیر الاستومری به منظور عایق بندی بدنه تاسیسات مثل کانال هوا، لوله های موتورخانه و پکیج بسیار گسترش یافته است. در این زمینه لوازم جانبی و متعلقات تهویه نیز کاربرد ویژه تری در مقایسه با قبلا پیدا کرده اند. من جمله متعلقات آن، نوار درزگیر الاستومری می باشد. از آنجایی که جنس نوار درزگیر الاستومری و عایق الاستومری با هم هماهنگ می باشد. در نتیجه می توان بازده کار را به طور چشمگیری افزایش داد.

به علت ساختار عایق الاستومری که هماننند یک پوششِ عایق، بر روی سطح بدنه ی بیرونیِ تجهیزات تاسیساتی نصب می شود، استفاده از اجناس تکمیلی که با آن، تناسب داشته باشد، می توان بازده کار را افزایش دهد.

همان طور که می دانید در موقعیت اتصال عایق های الاستومری به هم یک شکاف کوچک به ایجاد می شود که این درز می تواند به عایق الاستومری آسیب بزند و بازده کار را کاهش داده و مصرف انرژی را افزایش دهد. پس در نتیجه می توان به وسیله نوار درزگیر الاستومری این مشکل را برطرف کرد. علاوه بر آن با توجه به هم جنس بودن نوار درزگیر الاستومری و عایق مورد نظر، ظاهر نهایی کار بسیار تمیز و زیبا خواهد شد. 

همان گونه که اشاره شد در نقاطی که لبه های عایق الاستومری به هم می پیوندند، درزِ اندکی روی آن نقطه اتصال به قابل مشاهده است که این نقاط هم زیباییِ ظاهری کار را کاهش می دهد و هم باعث افت انرژی و بازده می شود. برای پوشش این نقاط اتصال نیاز به نوار درزگیر الاستومری می باشد.

نوار درزگیر الاستومری
نوار درزگیر الاستومری

محدوده ی مقاومت دمایی نوار درزگیر الاستومری بین ۱۵۰+ تا ۲۰۰- درجه سانتی گراد می باشد. 

بافت این نوع نوار درزگیر بسیار مستحکم و مقاوم بوده و در مقابل هرگونه پارگی و انفصال بسیار محکم می باشد. لازم به ذکر است نوار درزگیر الاستومری در برابر رطوبت و بخار آب نیز بسیار مقاوم است. 

ضریب هدایت گرمایی این نوع نوار درزگیر بسیار پایین است و بیشترین نقش عایق حرارتی را در بدنه و ساختار تاسیسات به عهده دارد.

از مزیت ها و ویژگی های نوار درزگیر الاستومری، می توان به سازگار بودن این محصول به محیط زیست اشاره نمود. در واقع می توان گفت این نوع نوار درزگیر دوستدار طبیعت است و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نخواهد کرد. 

این نوع نوار درزگیر در عرض های ۳ و ۵ سانتی متری تولید می شود و در رول های گوناگون با طول متنوع به بازار ارائه می شود. 

به طور کلی این نوع نوار درزگیر به شکل پشت چسبدار است. اما برای مقاومت بیشتر می توان از نوار درزگیر الاستومری به شکل نخدار یا مسلح نیز استفاده کرد. حتی در محیط های سرباز، نوار درزگیر الاستومری به طور فویل دار آلومینیومی نیز قابل استفاده است. نوار درزگیر الاستومری در صنعت تهویه مطبوع و صنایع خودرو سازی دارای کاربردهای بسیار فراوان می باشد.

خصوصیات ویژه نوار درزگیر الاستومری

  • دارای استحکام بسیار عالی در مقابل آتش می باشد.
  • بخار آب و مایعات به داخل نوار الاستومری وارد نمی شود.
  • دارای میزان جذب کردن خیلی پایین آب است.
  • دارای راندمان حرارتی و گرمایشی بسیار عالی است.
  • دارای حدود دمایی گسترده  از 60- تا 110+ درجه سانتی گراد است.
  • مقاومت زیادی در برابر بسیاری از ماده های شیمیایی، از قبیل: سدیم، سیلیس، فلورید، کلرید و …
  • در این نوع نوار درزگیر به وجود آمدن باکتری و قارچ امکان ندارد.
  • برای محیط زیست تهدیدی ندارد.
  •  مقدار آلایندگی VOC بسیار کم است.
  •  صداهای فضا اطراف را جذب می کند.
  •  نصب و استفاده از از آن بسیار ساده و آسان می باشد.

مصارف نوار درزگیر الاستومری

نوار درزگیر الاستومری فومی چسب دار از جنس عایق الاستومری و به شکل پشت چسب دار مسلح (نخ دار) طراحی و تولید می ‌شود. این نوع نوار درزگیر برای اطمینان از عدم نفوذ گرد و غبار و بخار آب، تقویت اتصال درز عایق های نصب شده در سیستم، جلوگیری از اتلاف انرژی از محل درزهای موجود در سیستم عایق کاری قابل استفاده می باشد. همان ‌طور که می دانید، برای تقویت قدرت چسبدگی نوار درزگیر الاستومری از چسب مسلح نخ دار استفاده می‌ شود که قدرت چسبندگی نوار درزگیر را دو برابر حالت چسب معمولی می‌ کند.

نوار درزگیر الاستومری
نوار عایق الاستومری

جمع بندی

طبق نتیج به دست آمده از این مقاله می توان گفت این نوع نوار درزگیر می تواند در کمال حفط نهایت زیبایی و تمیزی کار، مزایایی همچون استحکام بسیار عالی در برابر آتش، مانع از ورود بخار آب و مایعات به داخل، جذب بسیار پایین، دوست دار محیط زیست، نصب آسان و راحت،جذب صدا،مانع تولید باکتری و قارچ و نیز مقاومت در برابر موارد شیمیایی را برای ما ارمغان می آورد.

با توجه به موارد ذکر شده چنان چه قصد خرید، اطلاع از قیمت و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع نوار درزگیر را دارید می توانید با کارشناسان پرو تهویه در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

protahvieh...
ما را در سایت protahvieh دنبال می کنید

برچسب : نوار درزگیر الاستومری, نویسنده : پروتهویه protahvieh بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 30 فروردين 1401 ساعت: 14:17

نوار تیپ آلومینیومی

نوار تیپ آلومینیومی

جهت پوشش دهی و درزبندی نقاط اتصال اشیایی مانند لبه های انواع عایق مانند الاستومری، پشم شیشه و پشم سنگ، از نوار تیپ آلومینیومی استفاده می کنند. نوار تیپ آلومینیومی یکی از متعلقات تهویه به شمار می آید.

نوار درزگیر آلومینیومی تشکیل شده از جنس فویل آلومینیوم می باشد که این فویل مجهز به یک آستر با دوام است که همین امر موجب افزایش استحکام تیپ آلومینیومی می شود. 

مواد کاربردی برای ساخت چسب نواری تیپ آلومینیومی از چسب پایه رزین می باشد. 

نوار چسب آلومینیومی چه ویژگی هایی دارد؟

نوار درزگیر آلومینیومی به شکل رولی تولید می شود و مقادیر عرض این رول ها شامل ۵، ۷ و ۱۰ سانتی متر می باشد. البته توجه داشته باشید که در صورت درخواست مشتریان برای تولید نوار درزگیر آلومینیومی در عرض های متنوع غیر استاندارد محدودیتی از نظر تولید تمامی عرض ها وجود ندارد.

نوار تیپ آلومینیومی
نوار تیپ آلومینیومی

هر رول نوار درزگیر آلومینیومی در طول های ۲۵ یا ۵۰ یاردی ساخته و عرضه می شود. 

با توجه به استحکام جنس ساختار نوار درزگیر آلومینیومی ولی از ویژگی های اصلی تیپ آلومینیومی این است که علیرغم دارا بودن استحکام خوب در زمان چسبندگی، به آسانی توسط انگشتان دست بریده می شود و قابل نصب در محل مورد نظر می باشد. 

جهت استحکام بیشتر تیپ آلومینیومی می توان آن را به طور مسلح (نخدار) نیز تولید و عرضه کرد. از جمله ویژگی های تیپ آلومینیومی مسلح، می توان به مقاومت خوب آن در برابر ضربه و پارگی اشاره کرد. همان طور که می دانید کیفیت چسبندگی، استحکام و لازم به ذکر است که مقاومت کشش طولی نوار تیپ آلومینیومی بسیار بالاتر از از مدل ساده تیپ آلومینیومی می باشد. 

مقدار چسبندگی و استحکام نوار درزگیر آلومینیومی و همچنین مقاومت و ایستایی آن در بخش نصب درزهای اتصال عایق الاستومری موجب شده علاوه بر درزبندی نقاط اتصال، باعث آب بندی این درزها نیز شود. این نوار می تواند سطوح و درزهای عایق الاستومری را از نفوذ آب باران، برف و دیگر مایعات در امان نگه دارد، به نوعی این خاصیت نوار درزگیر آلومینیومی را می توان به ضد آب بودن نوار تیپ آلومینیومی ربط داد. 

نوار درزگیر آلومینیومی در مقابل واکنش های شیمیایی و بخارات اسیدی و قلیایی به طور عالی مقاومت کرده و مانع از نفوذ آلاینده های خورنده از طریق درزهای اتصال عایق الاستومری به داخل می شود. 

از نوار درزگیر آلومینیومی جهت پوشش دهی درزهایی که به نوعی اطراف سطوح آن ها آغشته به مواد روغنی و لغزنده می باشد نیز می توان استفاده کرد.

همچنین از نوار درزگیر آلومینیومی جهت پوشش انواع عایق، برای پوشاندن لبه ها و گوشه های کانال های پیش عایق مانند کانال پلی اورتان، فایبرگلاس و کانال های فلکسیبل و خرطومی نیز کاربرد دارد؛ که در این حالات نقش هوابندی نوار درزگیر آلومینیومی بر نقش چسبندگی و کاور کردن درزهای اتصال، غلبه دارد. 

ساختار نوار درزگیر آلومینیومی و رنگ و فرم نوار درزگیر آلومینیومی جهت نصب بر روی گزینه های اشاره شده، بسیار مناسب و کاربردی می باشد، به صورتی که اگر از نوار درزگیر آلومینیومی بر روی نقاط یا مکان هایی که به صورت اکسپوز اجرا می شوند، استفاده شود ظاهر مناسبی با خود ساختار اصلی هر وسیله ای که قرار است نوار درزگیر آلومینیومی بر روی آن نصب شود؛ می بخشد. 

ای نوع نوار درزگیر در مقابل حرارت و برودت مقاومت بسیار مطلوبی از خود نشان می دهد، به صورتی که کاربری از تیپ آلومینیومی در مراحل نصب آبگرمکن ها و همچنین بر روی درزهای عایق الاستومری در سیستم های گرمایش و سرمایش مانند لوله های سرد و گرم و کانال های تهویه به آسانی قابل اجرا می باشد. 

نکات مهم در انتخاب نوار تیپ آلومینیومی

  • کیفیت چسبندگی نوار تیپ آلومینیومی از مهمترین عوامل در انتخاب و خرید نوار درزگیر آلومینیومی به شمار می آید. در صورت عدم استفاده از چسب مناسب در ساختار نوار تیپ آلومینیومی، می توان گفت در اولین فرصت نوار تیپ آلومینیومی حالت و کارایی و چسبندگی خود را در محل از دست داده و از محل درز جدا می شود.
  • با توجه به طول عمر مفید چسب مصرفی در ساختار نوار تیپ آلومینیومی باید در زمان خرید لزوماً باید به تاریخ مصرف نوار تیپ آلومینیومی کاملا توجه و دقت کرد.
  • ضخامت نوار تیپ آلومینیومی نیز از موارد بسیار با اهمیت و کاربردی در انتخاب و خرید نوار تیپ آلومینیومی محسوب می شود. با توجه به تناسب محل نصب نوار تیپ آلومینیومی از انواع ضخامت فویل آلومینیومی  از جمله ۱۳۰ و ۱۷۰ و ۲۰۰ میکرون و… برای ساخت نوار تیپ آلومینیومی بهره جست. این ضخامت های متنوع با توجه به خشونت آب و هوایی یا درجه حرارتِ محل نصب و… متغیر می باشد.

     

    نوار تیپ آلومینیومی
    نوار درزگیر آلومینیومی

مهمترین کاربرد نوار چسب آلومینیومی

  • نوار درزگیر آلومینیومی در بخش هایی که شکاف و درز موجود است، قابل استفاده می باشد.
  • در کل می توان گفت در سیستم هایی نظیر تهویه هوا که عایق های الاستومری در کنار یکدیگر قرار می گیرند نقاط شکاف و درز موجود است که باید پوشش دهی شود، این نواری بسیار مناسب خواهد بود.
  • این وسیله تنها برای این کارها استفاده نمی شود بلکه جهت درزبندی در انواع سیستم ها قابل استفاده می باشد.

با توجه به مواردی که در این مطلب ذکر شد، اگر قصد خرید نوار تیپ آلومینیومی را دارید و یا همچنین نیاز به اطلاع از جزئیات بیشتر در این زمینه دارید، می‌ توانید با کارشناسان پرو تهویه در ارتباط باشید.

protahvieh...
ما را در سایت protahvieh دنبال می کنید

برچسب : نوار تیپ آلومینیومی, نویسنده : پروتهویه protahvieh بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 30 فروردين 1401 ساعت: 14:09